A/part - 20 unieke creaties in 20 Antwerpse shops

26/10/2021

20 unieke producten - het resultaat van 20 unieke samenwerkingen tussen modeontwerpers, creatief talent én Antwerpse shops - te ontdekken tussen 4 en 20 november in 20 Antwerpse shops

Naar aanleiding van de heropening van het MoMu zijn 20 unieke samenwerkingen opgezet. Gevestigde modemerken en opkomende modeontwerpers, creatief talent én Antwerpse retailers werkten voor het eerst samen voor A/part. Het resultaat van deze 20 samenwerkingen zijn 20 unieke producten, tussen 4 en 20 november te ontdekken en aan te kopen in 20 Antwerpse shops.

Download alle campagnebeelden hier

MODE 2.021

A/part maakt deel uit van ‘Mode 2.021 Antwerpen - Mode/Bewust’, het modefestival ter gelegenheid van de heropening van het ModeMuseum Antwerpen in september 2021. Gedurende het hele najaar wordt het vernieuwde museum gevierd met een ambitieus programma dat de Antwerpse modesector in het algemeen in de kijker zet.

Voor A/part werden 20 unieke samenwerkingen opgezet tussen zowel gevestigde namen als opkomend talent uit de mode, kunst, muziek, film én retailsector.

Initiatiefnemers

In opdracht van Stad Antwerpen en MoMu wil Flanders DC met dit initiatief de kruisbestuiving tussen mode en andere creatieve sectoren in de stad stimuleren, én de lokale mode- en retailsector extra in de verf zetten. De enorme veelheid aan talent die van Antwerpen een Modestad maakt, wordt zo nogmaals bevestigd.

Schepen voor toerisme en middenstand Koen Kennis: “Ik geloof sterk in dit soort kruisbestuivingen. Wat goed is voor de ene sector, is goed voor de andere, is goed voor Antwerpen. A/part is een exponent van die ongrijpbare en onbetaalbare bonus die de modesector aan Antwerpen geeft; de blijvende instroom van nieuw, ‘A-typisch’ talent, dat de stad op internationaal vlak een zekere ‘coolness’ geeft. In de slipstream van die instroom zien we een bonus voor andere creatieve sectoren in de stad.”

Curator Baloji

Voor het selecteren van de samenwerkingen werd kunstenaar en muzikant Baloji aangesproken als curator. Dit Belgisch multi-talent met zijn unieke netwerk en kijk op de sector kon als geen ander verrassend originele samenwerkingen tot stand brengen en creatieve kruisbestuiving stimuleren over diverse disciplines heen. Volgens curator Baloji mag het publiek zich dan ook verwachten aan verrassende samenwerkingen en even unieke en verrassende producten.

20 unieke samenwerkingen

Elke samenwerking resulteerde telkens in een tastbaar eindproduct, en het totaalaanbod zal een ruim publiek aanspreken met gading naar ieders stijl en budget. Van juwelen en kleding tot designobjecten: het eindresultaat van elke samenwerking is telkens weer verrassend en uniek en stelt creativiteit en innovatie centraal. De verschillende creaties zullen tijdelijk tussen 4 en 20 november te ontdekken én te koop zijn in de 20 deelnemende shops in Antwerpen.

Het volledig overzicht van de deelnemers:

1. An Vandevorst & Filip Arickx / Lockwood Avenue
  2. Art By CASH / JBC
  3. Bo(y)smans / VIER
  4. Brandon Wen / Café Costume
  5. D'heygere / DEEWEE / Ganterie Boon
  6. Dodi Espinosa / Eat Dust
  7. FAÇON JACMIN / Wouters & Hendrix
  8. HNST / Veerle Dejaeger / Monar
  9. Jan-Jan Van Essche / Tamino / Atelier Solarshop
  10. Julie Kegels / Essentiel Antwerp
  11. Meryll Rogge / Kiosk Radio / The Lot Radio / Lefto / Kim Ann Foxman / Copyright Bookshop
  12. Miglot Fragrance Lab / Nathalie Vleeschouwer
  13. Raf Simons / Pieter Stockmans / Donum
  14. Tessa Dixson / Lacuna Studios / Billion Avenue
  15. Tom Vanderborght / A.S.Adventure
  16. Veerle Baetens / Jill Antwerp
  17. Walter Van Beirendonck / Mous Lamrabat / De Makers Gallery
  18. YNGR / Anthony Nti / Labels Inc.
  19. Yuma Labs / Christian Wijnants
  20. UNRUN / KOMONO

Download de productshots hier

Download de kaart met alle 20 winkeladressen hier

Praktisch

mode2021antwerpen.be
#ApartAntwerp
​A/part loopt van 4 tem 20 november 2021

Press preview:
​4 november 2021 tussen 16u30 en 17u in MoMu, Nationalestraat 28, Antwerpen.

Openingsevent met late night shopping:
​4 november 2021 van 17u tot 20u in de deelnemende shops in Antwerpen

Koen Kennis Schepen bevoegd voor financiën, mobiliteit, toerisme, middenstand en decentralisatie
Over Visit Antwerpen

Antwerpen, stad aan de stroom, wereldhaven, internationaal diamantcentrum, thuishaven van Rubens en gegeerd modemekka. Haar vele facetten maken van Antwerpen een stad zoals die hoort te zijn: een bruisende, gastvrije metropool op mensenmaat, gezellig en hartverwarmend, doorweven met verkwikkend groen en rustgevende hoekjes. Een geweldig shoppingparadijs met winkels van gerenommeerde Antwerpse ontwerpers en superieur vakmanschap. Een cultuurstad gezegend met oogstrelende architectuur, bezielde kunstwerken en imposante monumenten. In de cafés worden de beste bieren geschonken en in de vele restaurants kunnen foodies genieten van de heerlijkste traditionele en multiculturele gerechten. Antwerpen anders en leuker, kom zelf ontdekken waarom!